Arató Gergely, a párt fővárosi ügyvivője azt írta közleményében, hogy a tavaly bevezetett taxirendelet összeomlással fenyegeti ezt a fontos közszolgáltatást, a „drasztikusan megemelt” viteldíjak visszaszorították a keresletet, a magasabb bevétel nagy része viszont a fuvarszervezőknél csapódik le, a taxik fóliázása pedig fölösleges kiadásokra kényszerítette a taxisokat.
Az ellenzéki politikus azt írta, a „túlbonyolított gumiparagrafusok” tág lehetőséget teremtettek a BKK részére, hogy büntesse a taxisokat és különböző díjakat szedjen be tőlük.
Az új rendszer általános elégedetlenséget váltott ki a taxisok körében, azzal egyedül csak néhány nagy, a sajtóhírek szerint Fidesz-közeli fuvarszervező cég elégett - írta a DK politikusa.
A DK azt is követeli, hogy független szakértők vizsgálják meg a taxisokat a figyelem megosztására kényszerítő, és ezzel sokak szerint a közlekedés biztonságát is veszélyeztető csendes címkiadási rendszer és az azóta történt taxis balesetek tapasztalatait.
2013. szeptember elseje óta új taxirendelet van érvényben Budapesten, ez az addigi maximált helyett fix tarifát állapított meg, kötelezővé tette a bankkártya elfogadását, illetve a járműnek a taxiengedély meghosszabbításakor sárga színűnek kell lennie.